
Driekwart eeuw drogisterij OBAT
Algemeen 447 keer gelezenCUIJK | Drogisterij OBAT bestaat 75 jaar. De zaak aan de Molenstraat in Cuijk, wiens naam refereert naar het Indonesische woord voor ‘medicijn’, staat hier woensdag 24 juni bij stil tijdens de reguliere openingstijden.
Eigenaren Willem en Trudy runnen nog steeds met plezier het drogisterijpand. Maar, het was Willems vader, gespecialiseerd in homeopathie, die hier driekwart eeuw geleden begon. Door de jaren heen is het pand steeds verder verbouwd en uitgebreid.
Onveranderd gebleven is het werkplezier. Door de jaren heen hebben de eigenaren zich met veel passie en toewijding ingezet voor hun klanten en zijn zij uitgegroeid tot een vertrouwd gezicht in onze gemeenschap. Dat laat de gemeenschap ook weten. Zo hebben veel ouderen het nog dikwijls over ‘meneer Jeurissen bij mij aan de kassa’, en kwam er laatst nog een veertiger langs die uitsprak: ‘ooh hetzelfde houten bakje van vroeger met snoepjes op de bali van meneer Obat!’


















