
Voorwoord kermiswethouder Willem van Haren
Algemeen 899 keer gelezenBeste inwoners,
Met veel plezier schrijf ik, vanuit mijn nieuwe functie als (kermis)wethouder, voor het eerst een voorwoord voor de kermiskrant van Boxmeer. Sinds kort mag ik mij vanuit deze functie inzetten voor de gemeente Land van Cuijk, met onder andere de kermissen in mijn portefeuille. Een mooie verantwoordelijkheid, want de kermis is veel meer dan een verzameling attracties en eetkraampjes.
De kermis brengt mensen samen. In een tijd waarin we elkaar soms vooral digitaal ontmoeten, biedt de kermis een plek waar jong en oud elkaar tegenkomen en een praatje maken. Juist daarom is de kermis van grote waarde voor de leefbaarheid in onze kernen. Op de kermis worden herinneringen gemaakt die nog lang blijven hangen. Want wie kan zich niet een bijzonder moment herinneren dat de Boxmeerse kermis voor hem of haar zo uniek maakt?
De kermis zorgt bovendien voor extra levendigheid in het centrum van Boxmeer. Bezoekers weten hun weg te vinden naar de winkels, terrassen en georganiseerde festiviteiten en evenementen. Daarmee draagt de Boxmeerse kermis niet alleen bij aan ontmoeting en gezelligheid, maar ook aan een bruisend lokaal ondernemersklimaat. Juist die verbinding tussen inwoners, bezoekers en ondernemers maakt de kermis tot een waardevolle traditie die we moeten blijven koesteren.
Ik wens iedereen veel plezier, mooie ontmoetingen en vooral een gezellige kermis toe. Samen maken we Boxmeer nog mooier!
Willem van Haren
Wethouder gemeente Land van Cuijk


















