
Jongeman richt vernielingen aan bij meerdere auto’s in Boxmeer
Algemeen 762 keer gelezenBOXMEER | Inwoners van Boxmeer-Noord melden dat er in de nacht van 19 juni diverse auto’s zijn beschadigd door een vandaal. Tussen 0:00 en 0:30 uur zou bij ten minste vier auto’s de ruitenwisser en/of tankdop zijn vernield door een jongeman. Een brief gaat nu rond onder de bewoners ter info.
“Uit camerabeelden blijkt dat de jongeman via de Acacia de Hulst is ingelopen. Daar heeft hij een Ford Fiësta en een Volvo beschadigd. Vervolgens is te zien dat hij bij een andere Volvo, geparkeerd aan de Hulst naast het park, de achterruitwisser vernielt.”, leest het in de brief. “Daarna rent hij langs het park in de richting van de Hollesteeg. Voordat hij verder loopt, vernielt hij opnieuw een achterruitwisser, ditmaal van een Ford die geparkeerd stond op de grote parkeerplaats. Op de camerabeelden is vervolgens te zien dat hij nog naar andere auto’s loopt, waarna hij wegrent in de richting van de Hollesteeg.” Mogelijk zijn ook voertuigen in andere, omliggende straten door de vandaal toegetakeld.
Uit navraag bij de politie kan inderdaad bevestigd worden dat de vernielingen hebben plaatsgevonden. Een politiewoordvoerder laat weten “twee meldingen (te) zien staan in het systeem”. De woordvoerder beaamt dat het inderdaad gaat “om de vernieling van een tankdop en achterruitwisser”.
Info gevraagd
In de rondgaande brief aan bewoners wordt gevraagd naar informatie over de eventuele dader. “Is uw zoon in de nacht van 19 juni na 00.00 uur nog buiten geweest, of kent u iemand die mogelijk betrokken is geweest bij deze vernielingen? (…) Heeft u informatie over de dader of denkt u te weten wie hiervoor verantwoordelijk is, dan verzoeken wij u dit te melden bij de politie. Alle informatie, hoe klein ook, kan helpen bij het oplossen van deze zaak.”. De politiewoordvoerder roept mensen ook op om schade bij hen te melden, net als eventuele beelden of andere aanwijzingen.























