
Kermis Boxmeer tijdelijk afgelast wegens code rood
Algemeen 2.052 keer gelezenBOXMEER | Vanwege de extreme hitte en het door het KNMI afgekondigde code rood is besloten de kermis in Boxmeer tijdelijk af te gelasten. Pas als eerder genoemde code rood wordt opgeheven kan het feest op het Burgemeester Hengst- en Weijerplein weer doorgaan. De burgemeester heeft dit besluit genomen omdat doorgang van de kermis niet als verstandig wordt geacht met de huidige omstandigheden. “Als gemeente zijn wij mede-organisator van de kermis en hebben wij de verantwoordelijkheid om goed voor bezoekers, exploitanten en medewerkers te zorgen. Wij volgen hierbij de richtlijnen van het RIVM.”
“Op een kermis, waar veel mensen samenkomen en waar verblijf in de hitte moeilijk te voorkomen is, kunnen wij onvoldoende garanderen dat dit veilig en verantwoord gebeurt.”. aldus gemeente Land van Cuijk. “Daarom nemen wij dit besluit uit voorzorg en in het belang van de gezondheid van iedereen.”
De gemeente roept organisatoren van andere evenementen op om ook hun verantwoordelijkheid te nemen en goed voor hun publiek te zorgen. Verder wordt iedereen verzocht om alert te blijven op zichzelf en op elkaar, de richtlijnen te volgen en de hitte waar mogelijk te vermijden.
Meer informatie en updates: www.gemeentelandvancuijk.nl/hitte


















