Koos.
Koos. Foto: De Maas Driehoek
COLUMN

‘Probleempje: vrienden begrijpen niet waar het in het voetbal om gaat’

Column 143 keer gelezen

Ik heb mijn zaakjes aardig voor mekaar. De komende week hoef ik niet naar de verwarming van het zwembad te kijken, alleen oppassen dat het niet te warm wordt. Want dan komen de familieleden en vrienden die anders mopperen dat het een graadje of twee warmer zou mogen, zeuren dat het niet voldoende afkoelt.

Het gras moet gesproeid, dat wel. Want het moet wel mooi worden. Ik zeg altijd maar: geen sneller compliment binnen geharkt dan voor een groen gazon. De borders zou ik wel wat minder willen sproeien. Dat scheelt in het onkruid. Maar mijn huisgenoot gaat over de bloemetjes, dus dat wordt sproeien of ruzie.

Veel wegwerkzaamheden in de buurt – uitvoerig door mij met elke passant bediscussieerd – zijn geklaard. De gemeente is in zomerslaap, dus ook uit die hoek geen boe of bah.

Kleinkinderen dienen vermaak te brengen. Wordt het te onrustig, dan wil ik het nog wel eens met een extra ijsje proberen te kalmeren. Maar als ik het echt zat ben, worden de ouders gebeld.

Prettig vooruitzicht: de Tour komt eraan. Zonder dat iemand mij ter verantwoording zal roepen mag ik dan dagelijks urenlang liggen kijken. Niemand maakt mij de pis lauw.

Anders nog problemen van algemene aard? Eigenlijk niet. Althans ik hoop dat Trump nog even doorzet met zijn gekkigheid. Ooit komt er een moment – als kaas, boter en ijs in de supermarkt erg duur worden – dat ook de Amerikanen gaan denken dat het mooi is geweest met die gek.
Ook bij de Russen gaat het die kant op. En daar is er bovendien altijd nog wel een crimineel/politicus die Vladimir een pootje wil lichten. Komt goed.

Actuele zorg, mijn middagdutje zit er op en ik moet mijn huisgenoot nog een suggestie doen voor het avondmaal.

Even nog uitzoeken welke WK-wedstrijd ik vanavond moet kijken. Overigens, dat WK is nog wel een dingetje. Afgelopen weekend bij vrienden in hun tuin gekeken. Maar die hadden sakkerju een trage verbinding. Dus als er een aanval op handen was, wist ik al door gejuich of geen gejuich bij de buren of het iets ging uithalen.

Ik moet mijn vrienden gaan vertellen dat ik niet meer kom. Dát heb ik dus nog niet voor mekaar want die begrijpen niet waar het in de sport om gaat.

Koos

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Koos.
‘Probleempje: vrienden begrijpen niet waar het in het voetbal om gaat’ COLUMN 1 uur geleden
In het Cuijks Archief is tot medio oktober een tentoonstelling over SIOL en JVC Cuijk te zien. (foto: Gerno de Haas)
Tentoonstelling over JVC Cuijk en SIOL in Cuijks Archief: ‘Laat je memorabele gebeurtenissen herbeleven’ Voetbal 3 uur geleden
Door goede samenwerking met diverse oldtimerverenigingen zijn er jaarlijks heel wat oldtimers te bewonderen op Wilbertoord Pakt Uut.
Wilbertoord pakt weer uut; inschrijving geopend Algemeen 4 uur geleden
Rob van Haare (midden), pluimveehouder in Wanroij en Sint Anthonis, lid ZLTO Land van Cuijk en deelnemer Land van Cuijk Boert Bewust
‘Opgeven is geen optie’ BOERENCOLUMN 6 uur geleden
Een impressie van een sportpark met verhoogde wielerbaan. Onderaan een onderdoorgang naar het binnenterrein.
‘Wielervereniging wilde niet bijdragen aan exploitatie Groenendijkse Kampen’ Overige sport 8 uur geleden 1
Gemeentenieuws Land van Cuijk
Lees het gemeentenieuws Land van Cuijk ook digitaal Algemeen 8 uur geleden

Uit de krant