Paul Dubbers van 1Voice: 'Wij maken communiceren met klanten makkelijker.' (foto: Diana Derks)
Paul Dubbers van 1Voice: 'Wij maken communiceren met klanten makkelijker.' (foto: Diana Derks)

'Wij maken communiceren met klanten makkelijker'

Zakelijk 184 keer gelezen

NIJMEGEN | Overal ter wereld kunnen werken, zoals je dat op kantoor doet. Mobiele telefoons die vaste lijnen vervangen. Internetten via glasvezel. Belangrijke gegevens opslaan in de Cloud. De ontwikkelingen in de telecombranche gaan razendsnel; Paul Dubbers van 1Voice BV praat ons bij.

Door Patricia de Ryck

Als geen ander weet Dubbers wat er allemaal mogelijk; hij is namelijk al achttien jaar actief in deze branche. "Ja, je mag me best een telecom-nerd noemen", lacht hij. "Achttien jaar geleden heb ik mijn scriptie geschreven over een nieuw fenomeen in Nederland: de GSM. Dat we nu allemaal een mobieltje hebben, hadden we toen niet kunnen bedenken. Gefascineerd door de impact van deze ontwikkeling ben ik met 1Voice BV gestart."

Bedrijfsresultaat
Volgens Dubbers wordt het met de kennis en oplossingen van 1Voice BV met name voor ondernemers in het MKB-segment makkelijker om te communiceren met hun klanten. "Als een bedrijf goed bereikbaar is en de communicatie uitstekend verloopt, dan ben ik van mening dat je dat ook ziet in de bedrijfsresultaten. Het verhoogt de productiviteit en uiteindelijk ook de omzet."
Goed advies is volgens Dubbers essentieel bij het maken van keuzes die echt bij de desbetreffende ondernemer passen. "We zien maar al te vaak dat klanten – door het maken van ondoordachte beslissingen - in het verleden te veel geld hebben uitgegeven aan telecomoplossingen. Wij vinden het belangrijk om met de klant in gesprek te gaan. Nadien merk je keer op keer dat de ondernemer veel meer weet en daardoor een weloverwogen keuze kan maken."

Onafhankelijk
"Wat ons tevens best uniek in de branche maakt, is dat we onafhankelijk zijn. We zijn niet gelieerd aan een leverancier of netwerk; dat maakt ons heel flexibel, waardoor we iets voor iedere ondernemer – van groot tot klein – kunnen betekenen. Wij helpen klanten direct met het omlaag krijgen van de kosten. Als iemand denkt dat-ie teveel betaald, dan nemen we dit graag onder de loep." Een hot item in de branche is volgens Dubbers het vervangen van telefooncentrales. "Veel ondernemers hebben deze in het ISDN-tijdperk aangeschaft.VoIP – oftewel bellen via internet – levert in negen van de tien gevallen al een kostenreductie op. In drie tot twaalf maanden heb je de investering er dan al uit. We kunnen dit ook koppelen met CRM- en ERP-pakketten, waardoor je meteen ziet wie er belt."
Veel ontwikkelingen zorgen ervoor dat je tegenwoordig overal ter wereld kunt werken, zoals je dat op kantoor doet. "Je kunt in de Cloud een volledig geautomatiseerde werkplek inrichten, waar je overal bij kunt als je een internetverbinding en smartphone, tablet, laptop of computer hebt. We kunnen mobiele telefoons en vaste lijnen inmiddels zo integreren, zodat je met de buitenwereld één vast nummer kunt communiceren."

Veiligheid
"Daarbij letten wij ook goed op het veiligheidsaspect. Een virusscanner voor je computer is heel vanzelfsprekend, maar bij mobiel zijn we daar niet mee bezig. Vreemd eigenlijk als je ziet dat we via mobiel continu bedrijfsgegevens verzenden en informatie binnenhalen", besluit Dubbers.
Info: 1Voice BV, tel. (024) 760 14 00, info@1voice.nl, www.1voice.nl.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant