Noud Cornelissen en Patrick Verberkt
Noud Cornelissen en Patrick Verberkt
VRIJWILLIGER VAN DE WEEK

Voetballen en vrienden maken, daar draait het om bij SSS’18

Voetbal 2.863 keer gelezen

OVERLOON | Al achttien jaar wordt er een zomervakantie lang uitgekeken naar de Voetbaldagen bij SSS’18 Overloon. Natuurlijk betekent de voetbalvierdaagse dat er heel veel gevoetbald wordt. Maar, ook verbroedering en gezelligheid staan centraal voor de deelnemende jeugd én de vrijwillige organisatie. 

Noud Cornelissen en Patrick Verberkt, beide al heel wat jaartjes vrijwilliger bij de Voetbaldagen, vertellen hoe het concept oorspronkelijk landelijk werd uitgerold door de KNVB. “Maar negen jaar geleden besloten ze om het te stoppen.”, vertelt Patrick. “Dat vonden wij als vereniging verdomd jammer, waarna we besloten het zelf op te pakken.” Met succes want de voetbaldagen zijn inmiddels zo populair: alle 128 deelnemersplaatsen waren in twee dagen ingevuld. Patrick: “Ik meen dat de KNVB het inmiddels op een aantal plekken weer organiseert. Maar wij hebben niet het idee hen nog nodig te hebben om er iets moois van te maken.”
Dat vindt ook Noud. De Overlooner heeft zelf meermaals meegedaan met de Voetbaldagen. Hij weet dus waar het om draait. “Natuurlijk wordt er lekker veel gevoetbald. Maar het draait ook om gezelligheid, het leren kennen van mensen en plezier. Nog steeds spreek ik jongens met wie ik vroeger in een team zat. Dat maakt het zo mooi.” Patrick vertelt dat best wat deelnemers een week later naar de brugklas gaan. “Dan is het mooi als ze hier al toekomstige klasgenootjes leren kennen.”

Natuurlijk kunnen die Voetbaldagen alleen plaatsvinden dankzij de vrijwilligers. Noud en Patrick vinden dat eigenlijk heel de organisatie “vrijwilliger van de week” moet worden. “We doen het allemaal samen.”, zegt Patrick. “Het is onderling heel erg gezellig en er is een goede sfeer. Dat is uiteindelijk wat je als club ook uitstraalt. Het is heel waardevol voor de club dat er mensen zich vrijwillig willen inzetten voor dit soort projecten. Maar, het is ook waardevol voor jezelf. Als je een steentje voor je eigen club kan bijdragen, dan is dat eervol. Het geeft waardering.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant