
Sledehonden trainen in de Beugense Bossen
Algemeen 600 keer gelezenSINT ANTHONIS | Sledehondenteams komen 14 en 15 oktober bij elkaar voor een trainingsweekeinde in de Beugense Bossen bij Landhorst.
Het is de negende keer dat daar een informatie- en trainingsweekeinde voor sledehonden wordt georganiseerd, met Staatsbosbeheer als gastheer. Beide dagen wordt om 9.30 uur gestart in diverse klassen, variërend van één hond tot een hondenroedel van negen. De sledehonden trekken karren of steps, of lopen samen met de musher (menner van een sledehondenteam) over een afstand van ongeveer 3, 5 of 7 kilometer. Onderweg komen de deelnemers op zondag diverse hindernissen en opdrachten tegen om de honden en de mushers te leren omgaan met moeilijke situaties. Rond 13.00 uur zijn de bossen weer vrij. Aan dit trainingsweekend doen onder meer Siberische husky's, Samojeden, Alaskan Malamutes en Groenlandse honden mee.
Het trainingsweekeinde wordt gehouden op en rond Groepskampeerterrein De Beugense Peel, Beugense Bossen 1 in Landhorst (ingang via de Quayweg.) Landhorst. Bezoekers zijn beide dagen welkom. Wie een hond meeneemt wordt verzocht deze aangelijnd te houden en enige afstand van parcours en sledehonden te bewaren. De toegang gratis. Info: www.dassc.nl.

















