
Ria en Toon vieren zestig jaar samenzijn
Algemeen 2.214 keer gelezenOVERLOON | Toon Raaijmakers houdt niet van vis. Zelfs niet van de geur. Maar als het op hengelen aankomt is hij een ware meestervisser. Na zestig jaar mag hij namelijk nog steeds genieten van het ene moment dat hij zijn lieve Ria Willems op de kermis aan de haak had geslagen. De twee hadden direct een goede klik, wat op woensdag 27 november, ruim zestig jaar later, prachtig werd bezegeld met de viering van het diamanten huwelijk.
Vlees noch vis, bij Toon draaide het werkende leven juist om kip. Heel zijn carrière, op één dag na, heeft de Overlooner gewerkt bij een pluimveebedrijf in Oirlo. Dat bracht genoeg op om het jonge, toen net getrouwde huishouden, draaiende te houden. Ook toen het koppel twee zoons mocht verwelkomen, vertrok Toon trouw dagelijks naar Oirlo terwijl Ria in huis Geert-Jan en Twan verzorgde.
Waren de jongens lekker aan het spelen of, toen ze wat ouder waren, niet thuis, dan genoot het gelukkig getrouwde koppel met volle teugen van het puzzelen op z’n tijd. Verder kreeg Ria altijd een lach op haar gezicht van het volksdansen en de veteranensport, terwijl Toon lekker in de tuin werkte en sport keek.
Maar het meest geniet het duo nog altijd van elkaars gezelschap. Volgens Ria en Toon is het geheim van een goed huwelijk het trouw blijven aan elkaar (en af en toe een borreltje samen drinken). Maar, natuurlijk hoort er ook het klassieke geven en nemen bij. Zoals: na zestig jaar nóg steeds op de kermis in de rij gaan staan bij de visboer zodat je lieve vrouw kan genieten van een kibbelingetje. En dat terwijl je zelf nog niet eens de geur kunt verdragen. Het moge duidelijk zijn, ook na zestig jaar hebben Toon en Ria nog steeds beet. Echte liefde dus!


















