
Vortumse krijgt 20 jaar cel voor moord
Algemeen 172 keer gelezen VORTUM-MULLEM/LEEUWARDEN - Ada S. is vanmiddag door de rechtbank in Leeuwarden veroordeeld tot een gevangenisstraf van twintig jaar voor de moord op één van haar echtgenoten. De 52-jarige vrouw uit Vortum-Mullem krijgt geen TBS opgelegd. Dat was wel geëist door het Openbaar Ministerie.[image=131279]
De veroordeling heeft betrekking op de moord door vergiftiging van haar tweede echtgenoot, in augustus 2012 in Franeker. Ze zou haar toenmalige echtgenoot hebben vermoord door hem een mengsel van giftige stoffen toe te dienen. Voor de moord op haar eerste man (in 2004) werd S. vrijgesproken wegens een gebrek aan bewijs.
Brandstichting
Voor de rechtbank in Leeuwarden werd S. ook schuldig bevonden aan brandstichting van het huis van haar derde man in Sambeek. Buren zagen haar kort na de brand wegrijden en in haar auto werd terpentine gevonden.
Voor de Leeuwarder rechtbank had S. vorige maand aangegeven 'onschuldig te zijn aan het overlijden van mijn echtgenoten'.




















