Jasper Jansen is heel erg druk met de activiteiten rond De Wedstrijd van je leven. (Tekst en foto:Jos Gröniger)
Jasper Jansen is heel erg druk met de activiteiten rond De Wedstrijd van je leven. (Tekst en foto:Jos Gröniger)
VRIJWILLIGER VAN DE WEEK

Vitessenaar Jasper maakt overuren: ‘Alsof ik twee banen heb’

Human Interest 2.771 keer gelezen

GENNEP | Keihard is er de afgelopen weken gewerkt om het Gennepse Vitesse’08 op de kaart te zetten. Het vierde elftal van de voetbaltrots uit de Niersstad wilde door in aanmerking te komen voor De Wedstrijd van je leven de club een hart onder de riem steken. Dat kost veel tijd en energie, maar de initiatiefnemers krijgen er ook veel voor terug. De kansen om de prijs van sportzender ESPN te winnen is steeds dichterbij gekomen. Uit 1400 aanmeldingen stroomde het team door tot de top tien.

Afgelopen zaterdag hoorden de Vitessenaren of het ‘vierd’ tot de laatste drie is doorgedrongen. Dat nieuws niet meer in dit artikel verwerkt worden.

“We gaan de bekendmaking zaterdagavond hier in de kantine kijken”, zegt Jasper Jansen, die zich met teammaten de benen onder het lijf uitloopt. “Druk? Het is alsof ik twee banen heb, maar we doen het voor het goede doel.” Dat goede doel is De Wedstrijd van je leven naar De Heykuul halen. “Het begon als een grap, maar inmiddels is het serieus. Het bestuur en de verenigingen in de regio omarmen het. Het bedrijfsleven sponsort spontaan. En dat wordt gezien. We maken echt kans”, zegt Jasper, die alweer de volgende activiteiten regelt. “Er komen weer nieuwe filmpjes aan. Die beelden zijn gemaakt door Teun (Rutten en Jelle (Broekmans). Zij vinden het leuk zo’n producties te maken. Vrijdag was een delegatie in De Sportkantine van ESPN op tv.”

De mannen van Vitesse’08 4 zijn niet voor het eerst hyperactief binnen de club. “We zorgen voor clubscheidsrechters, enkele jongens trainen jeugdteams en we zijn actief in de feestcommissie. We helpen de club.” 

Stiekem droomt Jasper ervan dat het einddoel bereikt wordt. “Het zou geweldig zijn. Ik hoop wel dat het allemaal kan hier op De Heykuul. Er kunnen wel vijfduizend mensen op af komen.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Archieffoto van de Boxmeerse kermis
Kermis Boxmeer alsnog geopend Algemeen 5 uur geleden 1
Foto ter illustratie
Leergeld zoekt coördinator Algemeen 10 uur geleden
Smartlappenkoor Goei Volluk.
‘Uit op Zondag’ met het Smartlappenkoor Goei Volluk Algemeen 12 uur geleden
Archieffoto van de Boxmeerse kermis
Kermis Boxmeer tijdelijk afgelast wegens code rood Algemeen 26 jun, 17:03 9
Afbeelding
‘Slachtoffer ongeval op Mookerplas is amateurvoetballer Mats Grotenbreg’ update 26 jun, 15:12
Groepsfoto van de moderne Romeo en Julia-productie van Mezzo Metameer Jenaplan en Mezzo Elzendaal Boxmeer in De Weijer.
(Foto: Janneke Jonkman)
Uitvoering Romeo en Julia van Mezzo Scholen betovert een uitverkocht De Weijer Onderwijs 26 jun, 14:01

Uit de krant