
Korfbalster VIOS/Spes winnen van hekkensluiter De Peelkorf
Overige sport 612 keer gelezenOTTERSUM | VIOS/Spes heeft zondag een eenvoudige overwinning geboekt op hekkensluiter De Peelkorf. Het werd 21-12.
De speelsters uit Ottersum en Milsbeek startten sterk en namen een 6-1 voorsprong. Ook verdedigend zat de thuisploeg er bovenop, waardoor de bezoekers uit IJsselstein maar moeizaam tot scoren kwamen. Via 9-3 werd het 12-5 bij rust. Wies Weijers was voor rust de grote plaaggeest voor De Peelkorf met al vier doelpunten. Na rust ging het even gelijk op door wat ongeconcentreerd korfbal van beide ploegen. Na 15-8 liep VIOS/Spes verder uit naar een 18-8 voorsprong. VIOS/Spes speelde de wedstrijd geconcentreerd uit: 21-12. Coach Man-Kit Chan blikt terug: “We waren duidelijk een maatje te groot. Nog twee mooie uitduels voor de Kerstbreak te gaan, beginnend met de wedstrijd in Erp tegen De Korfrakkers komende week.”
Kuijpers weg bij EGS
ESCHAREN | EGS’20 moet op zoek naar aan een trainer voor het volgend seizoen. Hapsenaar Michel Kuijpers heeft intern aangegeven na de huidige jaargang te vertrekken bij de fusieclub uit Escharen. “We hadden graag met Michel willen verlengen om het ingezette proces te continueren, maar we respecteren zijn beslissing”, aldus Aad Kamps, voorzitter van de TC.




















