Gademan en Vermeltfoort met kroon op het podium.
Gademan en Vermeltfoort met kroon op het podium. Foto: Copyright Koen Hermsen Photography

Prinsenpaar van de Peel

Overige sport 1.592 keer gelezen

WILBERTOORD | Land van Cuijk is een prinsenpaar rijker. Zondag 1 december wonnen Coen Vermeltfoort en Sera Gademan de eerste editie van de Prins van de Peel, een unieke gravelrace nabij Wilbertoord. Het tweetal werd gekroond door Prins Mike d’n Urste van CV De Klotstèkers.

Vermeltfoort (Vlijmen) en Gademan (Loerbeek) voerden een veld aan van 250 deelnemers van alle niveaus en uit alle hoeken van Nederland (en zelfs België en Duitsland). Het gros stond aan de start van de race over 150 minuten (ongeveer 80 kilometer), onervaren coureurs konden terecht in de wedstrijd over 75 minuten (ongeveer 40 kilometer). 

Alles werd tegelijk verreden op een bijzondere omloop van 8 kilometer. Die liep grotendeels over het agrarisch landgoed De Princepeel, dat normaal gesproken beperkt toegankelijk is en gekenmerkt wordt door brede, Amerikaans aandoende gravelwegen. Start en finish was op de aangrenzende boerderijcamping Gieben.

De organisatie was in handen van Rob Hendriks, Erik van de Schans en Sam van den Brink van Thijs Hendriks Tweewielers in Wanroij, samen met de door winkel gesponsorde mountainbiker Juul van Loon uit Cuijk. “We zijn ontzettend trots op deze eerste editie”, keek Van Loon terug. “Ons doel was om zo veel mogelijk fietsers een mooie wedstrijdervaring te geven, op een voor iedereen toegankelijk parcours. Als we op de positieve reacties af mogen gaan, dan is dat goed gelukt.” 

 

Vermeltfoort plaatst zijn eerste aanval in de eerste ronde.
Een eerste achtervolgende groep.
Deelnemers van alle niveaus reden mee, ook mountainbikes waren toegestaan.
Vermeltfoort met medevluchter John de Schutter uit België.
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

De genomineerden en Young Talents
Genomineerden Ondernemersprijs en Jong Talent Award 2026 bekend; ‘Al 30 jaar diepgeworteld in de regio’ Algemeen 1 uur geleden
Op woensdag werd het nieuwe logo van OKC 't Startblok onthuld. Ook kreeg het schoolplein een nieuwe, door de leerlingen van groep 5 verzonnen, naam.
‘t Startblok in Cuijk wordt OKC ‘t Startblok en krijgt nieuw logo: ‘Meer dan alleen een basisschool’ foto’s 4 uur geleden
Foto vrijwilligers met ballonnen
100e voorzorgcirkel: mijlpaal voor burenhulp en verbondenheid Algemeen 6 uur geleden
Materialen kwetsbare ouderen
Hulpmiddelen voor kwetsbare ouderen dankzij steun van de Vrienden van het Maasziekenhuis Algemeen 7 uur geleden
Oranje kijken op groot scherm in Oeffelt
WK feest organiseren? Gemeente roept op de vergunningsaanvraag op tijd te regelen Algemeen 8 uur geleden
Met ‘LOUIS viert vakantie’ kunnen jonge makers zich uitleven met moderne kunsttechnieken.
Vier vakantie met LOUIS tijdens nieuw zomerprogramma Kunst en cultuur 10 uur geleden

Uit de krant