
‘Wielervereniging wilde niet bijdragen aan exploitatie Groenendijkse Kampen’
Overige sport 231 keer gelezenCUIJK | De sportverenigingen op De Groenendijkse Kampen distantiëren zich van de uitspraken van de wielervereniging tijdens de commissie van 11 juni. In een brief aan de gemeenteraad schrijven zij ‘het beeld dat de wielervereniging niet is meegenomen graag te corrigeren’.
“De wielervereniging is vanaf het begin betrokken geweest bij het traject, heeft deelgenomen aan dezelfde overleggen als de andere verenigingen en had toegang tot dezelfde informatie en randvoorwaarden. Het bevreemdt ons dan ook dat nu wordt gesuggereerd dat deze voorwaarden niet bekend waren, terwijl andere verenigingen deze wel kenden en hierop ook hebben gehandeld”, aldus de toekomstige gebruikers (Civicum, L’Arc, Bullfighters, TV Graaf Herman en vv Cuijk). “Graag willen wij onderstrepen dat de wielervereniging medio juni 2025 er zelf voor gekozen heeft om niet binnen deze kaders verder te willen werken en een eigen koers te varen.”
Niet participeren in coöperatie
De verenigingen benadrukken tevens dat de wielervereniging ook niet wilde bijdragen aan de exploitatie van het nieuwe gezamenlijke clubhuis. “Wij zijn er steeds vanuit gegaan dat iedere deelnemer op De Groenendijkse Kampen zou participeren in de coöperatie, zowel financieel als in de vorm van vrijwilligersinzet en verantwoordelijkheid voor veiligheid. De wielervereniging heeft aangegeven wel financieel te willen bijdragen, maar hier een andere invulling aan te willen geven. Oftewel, extra baromzet wordt door hen gezien als bijdrage. Aangezien andere verenigingen 70 euro per lid moeten afdragen aan de coöperatie, is dit niet acceptabel.”



















