
Koning Willem-Alexander digitaal aanwezig bij jubileumviering klooster Sint Agatha
Algemeen 1.555 keer gelezenSINT AGATHA | Het bekende klooster in Sint Agatha bestaat dit jaar 650 jaar. Om dit te vieren zullen er op het klooster het hele jaar door diverse feestelijke evenementen plaatsvinden. Woensdag 10 februari zal de aftrap plaatsvinden in digitale aanwezigheid van onder andere Zijne Majesteit de Koning Willem-Alexander. Op het programma van die dag staat onder andere een bijzonder optreden van Holland Baroque op de planning.
Ook vindt die dag de inhuldiging van het uit het Rijksmuseum teruggekeerde, historische Maurits glas-in-lood venster plaats. In verband met het coronavirus en de daarbij komende maatregelen is er geen publiek aanwezig. Maar via de livestream kan iedereen vanuit de woonkamer toch meegenieten. Het bijzondere glas-in-lood venster is rond 1615 door prins Maurits aan de kruisheren geschonken. Het heeft voor anderhalf eeuw haar thuis gevonden in het Rijksmuseum. Nu het is gerestaureerd komt het terug op haar oude plek in Sint Agatha.
Heel het jaar door wordt er stilgestaan bij het 650-jarige jubileum van het klooster in Sint Agatha. De vieringen worden gehouden in samenwerking met de Schouwburg Cuijk. In de loop van het seizoen wordt het programma bekend gemaakt.
Wil je dit feestelijke moment bekijken? Kijk dan voor meer informatie op: https://schouwburgcuijk.nl/nieuws/klooster-sint-agatha-viert-650-jarig-bestaan


















