
4H: Milsbeek na droomstart voorbij HBV, Constantia wint kelderkraker in Haps
Voetbal 2.949 keer gelezenIn de titelrace van klasse 4H lijken de kaarten inmiddels geschud. SV United stevent op het kampioenschap af. Onderin is het ongemeen spannend. Drie speelronden voor het einde kunnen theoretisch nog acht van de twaalf ploegen (indirect) degraderen. In de kelderkraker tussen Hapse Boys en Constantia waren de Wanroijnaren met 1-0 de winnaar. Zij staan voor het eerst sinds lang boven de degradatiestreep.
Heijen geeft voorsprong prijs
Bij het duel tussen Juliana Mill en Heijen vochten de bezoekers uit Limburg voor de laatste titelkans. De mannen van trainer Tim Driessen namen kort voor rust ook een 0-2 voorsprong door treffers van René Reijnen en Max Willems, maar Justin Jacops bracht even later de spanning terug tot 1-2. Heijen dat op basis van het vertoonde spel voor rust aanspraak mocht maken op de winst, had in het tweede bedrijf minder in te brengen. Juliana herstelde zich en kwam via Luc van Tienen op 2-2. Beide teams hadden de winnende treffer voor het grijpen, maar het was Millenaar Erhan Hillebrand die Juliana de drie punten bezorgde. In de extra tijd maakte hij er 3-2 van. “We deden het na rust beter”, zegt Juliana-trainer Dennis Meier. “Jammer, we hadden toch nog kunnen winnen”, vond zijn collega Tim Driessen. “We richten ons nu op de tweede plek omdat die voordelen bij in de nacompetitie.”
Goede winst Astrantia
In Gennep stapte het Middelaarse Astrantia als winnaar van het veld. De ploeg van trainer Patrick Pothuizen versloeg Vitesse met 0-3 en klom naar de vijfde plek en is koploper in de derde periode.
Het was Stef Burgers die Astrantia na drie minuten op 0-1 bracht. “We misten daarna kansen op de 0-2, maar mochten van geluk spreken dat Vitesse’08 (Bjorn Hendriks) kort voor rust een strafschop miste”, zegt Pothuizen. Na de thee waren het Niels de Groot en Tim Lasaroms die Vitesse dieper in de problemen drukten. De Gennepenaren zijn na negentien speelronden alles behalve veilig. Degradatie naar de vijfde klasse is nog steeds mogelijk. Lager dan de vierde klasse speelde Vitesse sinds mensenheugenis niet. Astrantia is in de tombola evenmin al veilig, maar heeft ook kan op promotie. “Eerst moeten we ons veilig spelen, daarna kijken we verder. We doen het met deze ploeg gewoon goed hoor”, vind Patrick Pothuizen.
Milsbeek wint in Beers
Op sportpark Calbroek leek Milsbeeks kostje binnen een half uur al gekocht. Door doelpunten van achtereenvolgens Niels Theunissen, Sam Wendt en Mattie Scholten (strafschop) leidden de mannen van trainer Robert Theunissen met 0-3. “We speelden denk ik het beste half uur van deze competitie”, zegt Theunissen. HBV dat na de thee opportunistisch op jacht ging naar eerherstel kwam via Roan Branje op 1-3. Kort erna was het Gijs van den Besselaar die er 2-3 van maakte. “Het was even alle hens aan dek, maar we hielden stand. We hadden zelfs kans op de 2-4. Ik vind de overwinning verdiend, al hebben we het onszelf wel lastig gemaakt.”
Jong VIOS’38 op valreep op winst
VIOS’38 en DWSH’18 ontliepen elkaar op de Beugense Slatert niet veel. Het met vijf jongens van O19 spelende VIOS had het lastig tegen de fusieclub uit Wilbertoord en Sint Hubert die steeds meer op stoom komt. Een late treffer (in de 88e minuut) van Beugenaar Lars Bindels bracht de beslissing. “Dit is balen”, vond trainer Dennis Koenders van DWSH’18, “We gaven niks weg, maar we scoorden ook niet. We weten dat we het kunnen, maar helaas valt het muntje voor ons steeds de verkeerde kant op.” VIOS-trainer Maarten Hendriks was tevreden met de winst. “Dit is het maximale resultaat voor ons vandaag.”
Constantia ontstijgt degradatieplaatsen
“Het is weelde in Wanroij”, straalde Constantia-trainer Peter ten Haaf na afloop van de gewonnen kelderkraker tegen de Boys in Haps. Op sportpark De Berkte had Hapse Boys de betere start. “We hadden in het eerste kwart pap in de benen”, zegt Ten Haaf, “Maar we herstelden ons.”
In Haps was de degradatiespanning spelbreker. Goed gevoetbald werd er niet. “Qua spel hielden we elkaar in balans, maar van de hardwerkende ploegen waren wij het mannelijkst. Daarbij hadden we door de twee overwinningen op rij meer zelfvertrouwen.” Matchwinner voor de Wanroijnaren werd topschutter Milano van der Cruijsen.
Uitslagen
Vitesse’08 – Astrantia 0-3
Juliana Mill – Heijen 2-3
VIOS’38 – DWSH’18 1-0
HBV – Milsbeek 2-3
Hapse Boys – Constantia 0-1
MSH Maasduinen – SV United 0-2
Stand
1. SV United 19-42 (PK 2)
2. Juliana Mill 19-36
3. Heijen 19-32 (PK 1)
4. HBV 19-29
5. Astrantia 19-28
6. VIOS’38 19-27
7. Milsbeek 19-25
8. Constantia 19-21
9. Vitesse’08 19-21
10. DWSH’18 19-20
11. MSH Maasduinen 19-19
12.Hapse Boys 19-17

























