
Excellent degradeert uit de derde klasse: ‘Het was net niet goed genoeg’
Voetbal 2.578 keer gelezenOPLOO | Excellent is gedegradeerd. De Oploonaren keren na negen jaar in de derde klasse noodgedwongen een trede terug na de 4-0 nederlaag tegen RKUVC. “Geflatteerd, het was vandaag net niet goed genoeg”, baalde Excellent-trainer John Janssen.
Janssen neemt na acht seizoenen afscheid van Excellent. De oefenmeester gaat aan de slag in Heijen. De kans is groot dat hij met zijn nieuwe werkgever in actie zal komen tegen de ploeg die hij jarenlang in de derde klasse wist te houden. Uitgerekend op zijn laatste werkdag degradeerden de Oploonaren alsnog. In Neerkant was het zuid-Limburgse RKUVC uiteindelijk met 4-0 te sterk voor Excellent. “Als je zo de uitslag ziet, dan lijkt het alsof we kansloos hebben we verloren, maar dat was het niet. We kregen voor de 0-1 enkele goede kansen en hadden ook pech (bal binnenkant paal)”, vond Janssen. Door twee afstandsschoten keek Excellent zodoende al relatief snel tegen een 2-0 achterstand aan. “Daardoor kon RKUVC inzakken en vanuit de counter toeslaan. Zij hadden twee hele goede spitsen en daar hadden wij het moeilijk mee. Zonde, maar het was vandaag net niet goed genoeg.”



















