Afbeelding

Startende ondernemers bijgepraat op inspiratieavond

Zakelijk 53 keer gelezen
BOXMEER - Maandag 15 oktober organiseerde Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen twee workshops voor startende ondernemers tijdens de Startersinformatieavond in Gennep. Met 32 mensen die net gestart zijn als ondernemer of die overwegen te starten, waren alle plekken uitverkocht. De volgende bijeenkomst voor startende ondernemers is op maandag 3 december, dan staat Het Starterscafé gepland.

Alle startende ondernemers volgden twee workshops. Een workshop werd verzorgd door Tiny Wouters en Willy Willems van Eenheid voor Administratie (EVA) en de andere door Dolinda Leliveld van Het Klantenbedrijf.

Stuurinformatie
Tiny en Willy van EVA gingen in op het belang van het voeren van een goede boekhouding. Het ondernemersplan is het vertrekpunt voor een startende ondernemer: waar wil ik over één jaar staan met mijn bedrijf? Door de eigen administratie goed op orde te hebben, is het mogelijk om de financiële cijfers goed te analyseren en bij te sturen als blijkt dat gestelde doelen niet gehaald worden of niet haalbaar zijn. Aan de hand van een demonstratie liet Willy zien hoe dit in de praktijk dan daadwerkelijk werkt. Daarbij kwamen het maken van facturen, betalingsherinneringen en het lezen van managementinformatie komt aan bod.

[image=226161]

Voorbereid
De tweede workshop werd verzorgd door Dolinda Leliveld van Het Klantenbedrijf. Ze zette de deelnemers direct aan het werk: stel jezelf voor aan de persoon naast je. Wat zie je aan deze persoon? In welke sector is deze persoon werkzaam en komt dit overeen met je eerste indruk? Vervolgens wordt het geven van een handdruk geoefend en gaf Dolinda veel tips om jezelf voor te stellen en een handdruk te geven. Eén van deze tips is om je te verbeelden dat je een vriend een hand geeft; hierdoor ben je veel meer ontspannen en krijgen mensen een goede eerste indruk van je. Ook ging ze in op het belang van netwerken én op het belang om goed voorbereid voor de dag te komen. Dit kan bijvoorbeeld door je eigen 'Sticky Story' voor te bereiden: een verkorte versie van de bekende 'Elevator pitch'. Begin met: 'Ik zorg ervoor dat...' en benoem je doelgroep en doel hierbij goed. Dit leidde tot huiswerk voor de ondernemers!


Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant