
Regy van der Laan exposeert in Pakhuis Cuijk
Kunst en cultuur 526 keer gelezenCUIJK | De geboren en getogen Cuijkse beeldend kunstenaar Regy van der Laan exposeert zaterdag 7 en zondag 8 maart in het Pakhuis in Cuijk (Kerkstraat 12). Haar afwisselende schilderijen zijn dat weekend gratis te bewonderen van 12:00 tot 17:00 uur.
Regy vertelt: Ik ben altijd een creatief persoon geweest en de meeste dingen lukten ook als ik ergens aan begon. Maar mijn passie heb ik wel gevonden nadat ik ongeveer 20 jaar geleden ben gaan schilderen. Door mijn goede perceptie, geduld, gevoel voor kleur en blijkbaar toch ook talent ging mij het schilderen goed af. (...) Mijn werk kenmerkt zich door de vrolijke kleuren en de mooie afwisseling tussen klassiek, realistisch, figuratief en modern. Mijn inspiratie haal ik uit de veelheid aan culturen en verschillende typen mensen en ik vind het dan ook lastig om me te beperken tot één stijl. Belangrijk is dat de oogopslag van de geportretteerde goed is, ondanks alles wat er omheen gebeurd of staat qua kleur.
“Na jaren van oefenen, soms een opdracht en verkoop van schilderijen, ben ik toe aan het presenteren van mijn werk voor een groter publiek. Ik ben dan ook trots dat ik, als geboren en getogen Cuijkse, mijn werk mag tonen in het Pakhuis in Cuijk.”


















